Nederlandse en Belgische retailers zijn de grijze muizen van Europa geworden.
Treffend stuk van Marc Dijk. Retailers en hun personeel zijn te afwachtend geworden of gemaakt van hogerhand. Dat is jammer want daardoor... Read More
Dertien kansen voor lege winkelstraten
-Treffende anlyse van Roderik visser in het onderstaande artikel uit Retailwatching.nl. Zelf lees ik 13 mogelijkheden om het modern aan te pakken.... Read More
Kan de specialist het nog winnen van de grootwinkel bedrijven?
En het is precies zoals Fred Rutgers het in onderstaand artikel uit Retailwatching.nl verwoord. Door te zorgen voor onderscheid, kwaliteit en gastvrijheid... Read More
‘Consument wil langer kunnen winkelen’
Het aanpassen van de winkeltijden is voor veel winkelgebieden echt van toegevoegde waarde. De samenvatting van het onderzoek in Retailnews geeft dit... Read More
Retailtop draait aan de verkeerde knoppen
Treffender dan de onderstaandeonderzoeksuitkomsten kan het jammer genoeg niet worden. In dit artikel van RetailNews worden in een paar regels alle punten opgesomd... Read More
Welk leergeld is er te halen uit de ondergang van V&D?
Scherpe analyse in het onderstaand artikel van Jan Kessels. Het onderstreept mijn gevoel dat het bij te veel bedrijven ontbreekt aan een... Read More
Het nut van Freezones in Amsterdam
Het opzetten van freezone gebieden is een prachtige eerste stap van de politiek om de sterk verouderde regelgeving aan te passen. In... Read More
‘Winkelpersoneel overgeslagen bij investeringen’
Goed te lezen in het onderstaande artikel van RetailNieuws dat onderzoek heeft aangetoond dat de winkelmedewerkers van groot belang zijn voor de... Read More
Klantbeleving / shop experience een containerbegrip?
Klantbeleving is inderdaad tot een containerbegrip gemaakt door mensen die wel de bel maar niet de klepel hebben gevonden. Het terug vinden... Read More